Ćwiczenia siłowe dla kobiet – sposób na jędrną i zgrabną sylwetkę

Szukasz aktywności fizycznej, która nie tylko pozwoli Ci schudnąć, ale też ujędrnić sylwetkę i zarysować kształt mięśni? Idealnym sportem dla Ciebie jest trening siłowy! Co ważne, jest to propozycja nie tylko dla mężczyzn. Także kobiety mogą wiele zyskać, ćwicząc regularnie z ciężarami. Oto kilka istotnych informacji na temat treningu siłowego!

Trening siłowy – jak działa?

Ćwiczenia z obciążeniem to trening, w którym wykorzystuje się ciężar własnego ciała, opór maszyn lub też wolne ciężary. Głównym celem takich ćwiczeń fizycznych jest pobudzenie wybranych partii mięśniowych. W praktyce trening siłowy służy do rozwijania tkanki mięśniowej, najlepiej całego ciała, ćwicząc zarówno duże, jak i małe partie mięśni. Jednak wzrost mięśni to bardzo złożony proces – wiele zależy od diety czy osobistych predyspozycji organizmu. Aby mięśnie rosły, potrzebują budulca w postaci dużej ilości białka. W przypadku diety odchudzającej, ćwiczenia siłowe jedynie wzmacniają mięśnie, jednak też przyśpieszają metabolizm, co pozwala na skuteczne spalanie tłuszczu. Trudno wówczas mówić o przesadnym przyroście mięśni, co jest dobrą informacją dla kobiet, które obawiają się ćwiczeń z ciężarami.

Ćwiczenia siłowe dla kobiet

Kobiety często boją się, że trening siłowy doprowadzi do przesadnego przyrostu mięśni. Jednak obawa ta w ogóle nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości! Jest wręcz przeciwnie, ze względu na uwarunkowania genetyczne, kobietom jest o wiele trudniej zbudować tkankę mięśniową, niż ma to miejsce w przypadku mężczyzn. W połączeniu ze zdrową, ale niezbyt specjalistyczną dietą, amatorski trening siłowy nie daje żadnych szans, aby kobieca sylwetka zbliżyła się wyglądem do zawodowych kulturystów. Może jednak przynieść wiele korzyści zdrowotnych! Regularnie ćwicząc z obciążeniem, ujędrnisz ciało i poprawisz zarys mięśni. Ulepszysz też wytrzymałość organizmu i zwiększysz siłę. Obecność mięśni sprawia również, że łatwiej pozbędziesz się zbędnej tkanki tłuszczowej. Takie efekty trudno jest osiągnąć za pomocą innych aktywności fizycznych, na przykład biegania. Ćwicząc aerobowo, co prawda spalisz nieco kalorii, ale niekoniecznie poprawisz już kształt sylwetki. W skrajnych przypadkach, przy morderczych treningach biegowych, prędzej spalisz mięśnie niż tłuszcz!

Jak oceniasz artykuł?

/ 5.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *