Cztery pomysły na smaczne śniadania

Codziennie jesz na śniadanie kanapki z szynką albo jogurt? Masz już dość monotonnych posiłków? Wprowadź do swoich poranków więcej życia, dzięki kilku prostym zmianom na talerzu.

Kolorowe kanapki

Co jest nie tylko zdrowe, ale i pozytywnie zakręcone? Kolorowe kanapki! Zamiast nudnych kanapek z szynką lub serem, połóż na pieczywie sałatę, jajko, pomidor, ogórek i rzodkiewkę. Taki posiłek będzie nie tylko pożywny, ale poprawi Ci humor na cały dzień. Zamiast chleba możesz użyć bułki z ziarnami, a masło zamień na sos np. jogurtowo-ziołowy.

Owsianka

Wielu z nas owsianka kojarzy się raczej z bezsmakowym śniadaniem, jedzonym w pośpiechu przed szkołą. Może kiedyś tak było, ale teraz owsianka przeżywa swój renesans – i to zdecydowanie, w zupełnie innym, dużo smaczniejszym wydaniu. Owsiankę możesz zrobić na mleku krowim, roślinnym (np. migdałowym, kokosowym lub sojowym) albo na wodzie. Wsyp do garnka płatki z ulubionymi dodatkami i zalej wrzątkiem. W sklepach znajdziesz płatki owsiane, orkiszowe, jaglane, otręby gryczane – wybierz te, które lubisz albo zmieszaj wszystkie. Możesz dodać orzechy, amarantus, suszone owoce. Kiedy płatki wchłoną wodę dodaj mleko (lub dolej więcej wody) i gotuj cały czas mieszając. Po przełożeniu owsianki na talerz posyp wiórkami kokosowymi lub dodaj świeże owoce. Smacznego!

Placki bananowe

Nigdy nie jadłeś placów na śniadanie? Ogromny błąd! Pyszne, lekkie placki z dżemem lub syropem klonowym to słodki sposobów na przełamanie monotonnych posiłków. Rozgnieć banana, dodaj rozbełtane jajko i gotowe. Tak przygotowaną bazę możesz wzbogacić o amarantus, kakao lub drobno zmielone orzechy. Posmaruj patelnie tłuszczem (dobrze użyć do tego specjalnego pędzelka) i smaż z obydwu stron aż delikatnie zbrązowieją. Niektórzy lubią też placki z płatkami owsianymi – zmiksuj szklankę płatków z bananem i dwoma jajkami – takie płatki będą grubsze i bardziej sycące.

Gofry

Kto nie lubi gofrów ręka w górę! Nikt? No właśnie. Gofry lubi każdy, ale przez sporą ilość cukru traktujemy je raczej jako przyjemność, na którą pozwalamy sobie raz na jakiś czas. Można jednak zrobić pyszne gofry nawet bez grama cukru. Połącz rozgniecionego banana, dwa rozbełtane jajka i dwie czubate łyżki mąki (dobrze sprawdzi się zarówno pszenna, jak i orkiszowa). Do gofrów możesz dodać posiekany szpinak, wtedy będą nie tylko smaczne, ale i bardzo zdrowe. Podawaj z czekoladą, dżemem lub syropem klonowym.

Jak oceniasz artykuł?

/ 5.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *